hoogste tijd voor een update!! - Reisverslag uit Menfi, Italië van GaTochFietsenDaan - WaarBenJij.nu hoogste tijd voor een update!! - Reisverslag uit Menfi, Italië van GaTochFietsenDaan - WaarBenJij.nu

hoogste tijd voor een update!!

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2015 | Italië, Menfi

Het is alweer even geleden, hoogste tijd voor een update ;)

Na het balatonmeer in Hongarije ben ik richting de kust van Kroatië gefietst. Onderweg nog wel even een kopje koffie in Bosnië gedaan en een dagje de toerist gespeeld bij de Plitvice meren. Het originele plan was om vanaf Montenegro de boot te pakken naar Italië maar de Italiaanse keuken, espresso's en de iets minder grote taal-barrière klonk me toch wel erg goed in de oren. Dus uiteindelijk besloten om vanaf Zadar de boot al te pakken naar Italië en kwam dan in Ancona aan.

Vanuit Ancona ben ik de kust gevolgd richting Termoli en onderweg heb ik nog even twee dagen de beentjes rust gegund op een camping aan de kust. Ongeveer bij Termoli ben ik het binnenland ingegaan om de oversteek naar de westkust te maken. Dit waren toch wel erg zware etappes aangezien het binnenland niet vlak is en ik voornamelijk volle wind tegen had, geen pretje met een fiets van 40kg met veel tassen (windvangers).

Via Napoli ben ik de westkust naar het zuiden gaan volgen, langs de Vesuvius en Pompei, door Salerno naar het "Parco nazionale del silento e vallo di diano"... Dit natuurgebied ben ik in een dag doorkruist en dat was een fantastisch mooie maar erg zware etappe; 107km met ruim 3000 hoogtemeters over prachtige groene heuvels en geen verkeer te bekennen!

De dag erna was wederom een zware etappe langs prachtige kustwegen (alles behalve vlak) toen aan het einde van de etappe de eerste blessure de kop op kwam steken... Een overbelaste achillespees zorgde er helaas voor dat fietsen er even niet meer in zat en dat met nog maar 200km te gaan tot Sicilië... Aangezien ik in Sicilië eerst m'n ouders zou treffen die daar met een cruise een dagje zouden aanleggen en daarna vakantie met m'n vriendin zou vieren besloot ik de laatste 200km maar een trein te pakken...

Op Sicilië heeft het eerst een week lang geregend maar gelukkig werd het droog en zonnig toen Marielle in Catania landde. Tien dagen hebben we heerlijk vakantie gevierd op de Eolische eilanden en in Cefalu voor zij afgelopen vrijdag weer vanuit Catania terug naar NL vloog.

Inmiddels heb ik er weer 5 daagjes fietsen op zitten langs de oost en zuid kust van Sicilië en heb ik nog ongeveer 100km te gaan tot Trapani vanwaar ik een boot pak naar het zuiden van Sardinië.... Van het zuiden gaan we naar het noorden van dat eiland en dan zien we wel weer verder :))

Groetjes!!!

Huidige stand:
3.375 kilometer
36.000 hoogtemeters
3 lekke banden
4 gebroken spaken

  • 24 Oktober 2015 - 10:45

    Marius:

    Mooi avontuur! Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en waar je tot nu toe bent geweest.

    Veel plezier en tot de volgende update

  • 02 November 2015 - 19:29

    Nico & Erna:

    Woeste baard, woest weer,woest fietsritje maar meestal lekker fietsen en genieten in mooie omgeving.
    Leuk dat er weer een update was zodat we kunnen lezen waar je bent en hoe het met je gaat.
    Fijne tijd verder !!!!!!!! XX Nico en Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ik ben ff fietsen.... Gewoon, omdat 't kan!

Actief sinds 22 Juli 2015
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 4756

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 31 December 2015

Fietstochtje door Oost/Zuid Europa

Landen bezocht: