Genieten!! afzien moet eigenlijk nog komen - Reisverslag uit San Vito, Costa Rica van GaTochFietsenDaan - WaarBenJij.nu Genieten!! afzien moet eigenlijk nog komen - Reisverslag uit San Vito, Costa Rica van GaTochFietsenDaan - WaarBenJij.nu

Genieten!! afzien moet eigenlijk nog komen

25 Augustus 2015 | Costa Rica, San Vito

Na 3,5 week is het toch eens tijd om een klein verslagje te posten...

Vakantie, dat was het! Vooral genieten van het heerlijke weer, de prachtige routes en natuurlijk van Marielle die dit eerste deel van de reis mee was!

De reis begon in Amsterdam op het station waar we de trein naar Dresden pakten, kortom de echte reis begon in Dresden... ;)
Na in Dresden overnacht te hebben stapten we op de fiets om drie dagen lang de vaak prachtige Elbe radweg te volgen tot aan Praag. Het was soms met 35 graden al wel erg warm om veel kilometers te maken. In Praag hebben we twee nachten in de woonkamer van Philippe gebivakkeerd op onze luchtbedjes en Flip liet ons savonds de stad zien. In Praag zijn we tot de conclusie gekomen dat met de voorspellingen van temperaturen van 35-40 graden we niet de beoogde +\- 90km per dag zouden halen. Aangezien we ook gedurende de reis nog wel een beetje vakantie en ontspanning wolden hebben zijn we tot het besluit gekomen een stukje trein te pakken...

De trein bracht ons van Praag in twee uurtjes naar Cesky Budejovice. Hier vervolgden we onze tocht (met een temperatuur van 38 graden) naar Cesky Krumlov, een prachtig klein plaatsje op de Unesco lijst... Hier kregen we savonds bericht dat vrienden van Marielle ongeveer 35km verderop (volledig uit de route natuurlijk ;)) aan een meertje aan het kamperen waren. Hier zijn wij dan ook de volgende dag even langs gegaan en hebben ons tentje naast die van Miek en Bas neergezet en gezellig gezwommen, gegeten en een beetje gedronken ;).

De volgende dag werden we weer op de route afgezet en vervolgden we de weg naar Linz. In Linz werd wederom overlegd en (mede door ziekte door een zonnesteek) besloten dat het stuk van Linz naar Salzburg niet erg mooi zou zijn en dat het tijd-technisch ook beter zou zijn weer even vals te spelen en de trein naar Salzburg te pakken....

Vanuit Salzburg begon de prachtige fietstocht die ons na 630km in Istrië (Umag in noord Kroatië) bracht. Een groot gedeelte van deze tocht was langs de Alpe Adria radweg, zojuist benoemt tot mooiste fietsroute van Europa, en terecht! Vaak mooie fietspaden (soms ook grind en stenen natuurlijk) veelal prachtige landschappen en een paar erg heftige klimmetjes (gemiddeld 12%) brachten ons uiteindelijk op het verste punt dat we samen zouden doen. Hier hebben we 4 dagen gekampeerd om vervolgens nog drie dagen in Trieste door te brengen. Hier heb ik Marielle vanmiddag op de trein terug naar Nederland gezet en zit ik nu alleen in het appartementje dit te typen... :(

Morgen gaat het avontuur solo verder door via Slovenië naar Hongarije te rijden om een oud-collega, Bence op te zoeken. Door een nieuwe baan is dit nog niet zeker dus dit plan kan nog iets gewijzigd worden.... Het is en blijft een avontuur!!

Na Hongarije volgen wederom Slovenië en via Bosnië weer Kroatië om vervolgens vanuit Montenegro of Albanië een bootje te pakken richting zuid Italië....

Tot het volgende verslagje!!

Huidige stand:

• 26 Augustus 2015 - 09:20

Trudy:

Hé Daan,

Leuk om te lezen over jouw(jullie) fietstocht. Ik sluit me aan bij de naam van de site: Ga toch (lekker door met) fietsen, Daan!

• 26 Augustus 2015 - 11:05

Am:

Mop!! Super toffe vakantie hadden jullie saampjes; perfecte mix van ontspannen, fietsen en heul veul lekker eten, als je de foto's zo volgt: zo als het heurt ;-)

Geniet van deel twee van je avontuur! Enne...je meisje komt lekker in oktober weer; voor je het weet!
    X

• 28 Augustus 2015 - 14:34

Meta&paul:

Hoi Daan, leuk dat je je blog gaat gebruiken. Het zal je niet meevallen dat je nu alleen je avonturen gaat beleven. Het lijkt ons een beetje saai. Werkt je camerastandaard naar behoren? Vandaag 32 graden? Zondag familiedag; we zullen ze informeren, als ze niet al je blog gelezen hebben. Liefs, mam&pap

• 29 Augustus 2015 - 09:45

Eva:

Leuk om te lezen daantje geniet van je avontuur. Xxx

• 31 Augustus 2015 - 11:14

Ome Maarten (je Weet Wel, Die Uit Gouda):

Hé Daan,
    Ziet er prachtig uit (wat prachtig, nou alles...). Blijf genieten en verhalen sturen.
    groet uit stroopwafelland

• 31 Augustus 2015 - 20:42

Nico & Erna:

Hallo Daan :) :)
    Wat ben je een super reis aan het maken.Eerst samen nu alleen verder.Geniet maar voor twee.
    Lieve groeten uit Groningen

• 05 Oktober 2015 - 14:35

Richard Teeuwen:

:), Genieten met de grote G ... Top.